UBO-register

Bedrijven, verenigingen en stichtingen moeten sinds 2019 hun UBO (de personen die het uiteindelijke zeggenschap hebben in een onderneming) verplicht registreren en up-to-date houden in het UBO-register. Bovendien moeten ze ook de nodige bewijsstukken voorleggen die de correctheid van de gegevens aantonen. Jaarlijks dient er een bevestiging te gebeuren van de correctheid van de ingevoerde gegegevens.

 

Financiële instellingen, notarissen, boekhouders, vastgoedmakelaars en advocaten moeten dit register raadplegen om te voldoen aan de witwaswetgeving. Deze wetgeving kwam tot stand om het witwassen van geld en de financiering van terrorisme te bestrijden.

 

Nog steeds heel wat organisaties voldoen niet aan de verplichtingen omtrent het UBO-register. Het is zeer belangrijk om dit toch in orde te brengen, want de belastingdienst legt boetes op tot € 500 voor onvolledige UBO-registers.

 

Indien u hierover meer info wil of u zich wenst bij te laten staan bij het in orde brengen van uw UBO-register, mag u ons steeds contacteren.

  • 03 apr, 2024
Deze website gebruikt cookies. Door verder te surfen op deze website, stemt u in met het gebruik van onze cookies. U kan onze pagina informatie over cookies raadplegen voor meer informatie.
Toon dit bericht niet meer.